Jag vill inte vara en vädur?!

2011-01-23 / 18:14:43

Hejsan på er!

I fredags efter skolan var jag och shoppade lite med min mamma på torp. Jag var inne på Carlings, och jag hittade en mössa. Jag köpte den, och när jag stod och skulle betala så frågade den ena tjejen i kassan mig något plötsligt:

(tjejen som jobbar på Carlings)- Vilket stjärntecken har du?
(Jag) - Ö, jag är en oxe...
(tjejen som jobbar på Carlings) - Jaha, *kollar på sin mobil* då är du från och med nu en vädur!
(Jag) - Hehe okej... och blir lite förvirrad.. Min första tanke är, jag vill inte vara en vädur?!

Det visade sig att hon läste en artikel på aftonbladets hemsida, och att dom har ändrat stjärntecken och så...

Sen när jag kom hem så googlade jag ''nya stjärntecken'' eller något sånt, och där stod det också att det var olika teorier om astronomin och en massa sånt. Jag är inte så bra att förklara det här så om ni vill så kan ni läsa artikeln HÄR.


Så här ser det iallafall ut nu:

  Stenbocken: 20 januari till 16 februari.

  Vattumannen: 16 februari till 11 mars.

  Fiskarna: 11 mars till 18 april.

  Väduren: 18 april till 13 maj.

  Oxen: 13 maj-21 juni.

  Tvillingarna: 21 juni till 20 juli.

  Kräftan: 20 juli till 10 augusti.

  Lejonet: 10 augusti till 16 september.

  Jungfrun: 16 september till 30 oktober

  Vågen: 30 oktober till 23 november.

  Skorpionen: 23 november till 29 november.

  Ormbäraren: 29 november till 17 december.

  Skytten: 17 december till 20 januari.


Som ni ser så har det även kommit ett nytt stjärntecken, ormbäraren... Det passar ju typ inte in känns det som,  eller vad tycker ni?

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: