tjugo stycken ''för det'' (Varning: ganska långt inlägg.)

2011-04-30 / 00:00:06
För det första: The Vampire Diaries avsnittet var lite sorgligt, nästa avsnitt kommer säkert oxå vara de, det är två avsnitt kvar av säsong 2. Jag har sett promo's (trailers) på dom. Kan ju säga att det blir GANSKA mycket spänning! Men det dåliga är väl att dom säkert kommer ha en vääääldiiiigt lååång paus. Typ till slutet av sommarlovet eller något. Som förra gången då iförsig.



För det andra: Satt med mamma och käkade chips och choklad och kollade lite på datorn tillsammans. Ett ''vasst'' chips ''stack'' mig i tandköttet, de gjorde ont :(

För det tredje: Vi hade en rolig dag i skolan idag. En man som jobbade med film kom till vår skola och pratade om film och visade lite klipp av dom första filmerna som gjordes och sånt. Sen så fick vi skriva manus. Jag, Linda och Dajana var i en grupp, det var väldigt kul faktiskt ;)

Vi fick sen filma en kortfilm på 2-3 minuter ungefär, det var kul. Jag skötte kameran och sa åt lite vad dom skulle säga för repliker. Det blev några roliga moment där man började skratta eller glöma bort texten, så det blev som bloopers. (Fast det fick vi inte ha med). Sen så raderade vi klippen som vi inte skulle ha och fixade till lite saker. Efter alla var klara så skulle vi spela upp alla gruppers filmer, det var kul. Dom sa att vi ska få filmerna, vet inte när, men kommer att visa er när jag får den. 7:ans,8:ans, och 9:ans kortfilmer kommer visas någon dag så hela skolan får se. Det ska bli intressant att kolla på ;)



För det fjärde: Mítt paket kom inte idag. Men det kommer nog på måndag.

För det femte: Jag beställde ett till litet paket idag :) Man fick fri frakt + en liten gåva för att det är firandet av prins William och Kate Middelton's bröllop idag.

För det sjätte: Grattis till dom!



För det sjunde: På måndag har vi studiedag!

För det åttonde: Jag är riktigt glad idag. Men oxå väldigt trött. Har varit det hela dagen.

För det nionde: Jag har ca 37 böcker jag har lånat, men bara läst ca 2. Jag vet. Dumt av mig.



För det tionde: Kollade på en bloggsida som handlar om nya böcker och bokrecensioner skrev om en MASSA bra böcker som jag känner att jag verkligen bara måste HA. NU. Give me them. Haha.

För det elfte: (HAHA) Det är valborg imorgon! Kul! Gick alltid dit tidigt på morgonen och kollade på när dom satt upp allt, men nu går jag dit med Linda ungefär kl 3-4, för då börjar allt och mycket folk kommer. Jag jättenära dit. Kanske 200 meter? Så jag kan ju gå hem och tillbaka närsomhelst.

För det tolfte: Hundarna kommer skälla (GANSKA MYCKET) imorgon när dom börjar med alla raketerna. (Hundar är oftast lite skraja för höga ljud) Inte konstigt med tanke på deras skarpa hörsel...



 Hörsel: Hunden kan höra ljud på fyra gånger längre avstånd än människan, men den uppfattar ljud likadant som vi gör. Hundens förmåga att höra ljud med hög tonhöjd är en sida av vargen i den. En hunds hörselskärpa sträcker sig över åtta och en halv oktav, ungefär som människans. En hund kan skilja mellan två toner som ligger så nära varandra som endast ett åttondels tonsteg. Det är därför den känner igen ljudet av husses bil bland alla andra ljud. Har hundar alltså absolut gehör? Är hundar musikaliska? "Musik ger sinnet ro att uthärda hårt arbete och en välklingande röst tröstar den trötte och slitne" kanske också gäller hundar.

För det trettonde: Har lust att kolla på Twilight nu, hm...

för det fjortonde: Min födelsedag är om 9 dagar (räknar inte med idag eftersom det är några minuter kvar till nästa dag) Eller nä, det blir väl 8 dagar då?

För det femtonde: Det här inlägget är ganska så långt så nu får jag sluta. Har du läst hela mitt blogginlägg är du en väldigt trogen läsare ;)

För det sextonde: Godnatt!

För det sjuttonde: Jag ska sova nu.

För det artonde: Det luktar konstigt i mitt rum just nu.

För det nittonde: Mitt té är slut :( (Drack tre koppar inom 1 timme) Rekord för mig som inte dricker så mycket té.



För det tjugonde: Nu ska jag inte tråka ut er mer. Kramar!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: