26 Maj!

2010-05-26 / 19:41:42
Hallo!

Seg dag idag. haha. Här sitter jag och äter ett grönt random äpple.. Omnom:> Nä. Känner på mig att det här blir ännu ett dåligt och tråkigt inlägg. Men jag ska försöka göra det någorlunda kuligt!

För det första: Jag ska färga mitt hår! Eller rättare sagt luggen! Eller ska jag köra på hela?:O Vad tycker ni? Hm.. nä de blir nog bara luggen:P Men eftersom jag har mörkbrunt hår, eller rättare sagt brunt nu eftersom toningen börjar ljusna nu, och jag tonade det i oktober november förra året och de stod att det skulle hålla 6-8 veckor, och det är ju 2 månader? Och det har gått mer än ett halvår! Aja, men nu till saken, a och eftersom jag har brunt hår då så är de ju passande att färga luggen i en ljus färg! Eller ja mena färgstark! Jag vill mest ha limegrön eller chockrosa! Eller kanske väldigt blonderade slingor? Jaja, får se!

En bra blogg som jag har följt i någon månad kanske lite mer, heter www.lorenzotti.blogg.se hon har jättebra personlighet och en bra blogg destutom ger hon många bra tips och hon har rosa übercoolt hår! Me like;)

Dom här hårfärgerna heter Directions och kostar runt 70:-
Här är en bedömning på den här produkten som jag lånade från lorenzotti bloggen:

+ Dom är billiga
+ Dom går att blanda med balsam om man vill ha tex ljusrosa, då köper man en mörkrosa färg och blandar ut den med balsam
+ De är lätta att använda
+ Lätt att ta bort fläckar med aceton som blir på kakel osv
+ Lätt att bleka bort om man ångrar sig

- Färgar av sig mycket på inredning, kläder osv om man har ljusa kläder på sig. Däremot går färgen bort i tvätten. (resulterar oftast med arga föräldrar om du inte har egen lägenhet)
- Man måste färga om ofta för att hålla färgen fin, som mest höll min mörkrosa färg i sig ca 3 veckor. Då tvättar jag håret 2-3 gånger per vecka.


Dom verkar ju ganska bra fast det med att det går bort lätt har någon skrivit, det är ju bra på ett sätt men på ett annat är det ju lite dåligt.


Den här heter Special Effects och kostar runt 130-140:- Men den verkar bra!
Här har jag också lånat omdömet som lorenotti bloggen har skrivit:

+ Dom fäster bäst, går inte att bleka bort.
+ Färgresultatet håller i upp till tre månader på ett optimalt blekt hår.
+ Dom är superbra.
+ Större förpackningar än directions

- Dom är dyra, men det är mycket mer färg i!
- Dom är rättså svåra att få tag på

Den här verkar vara ännu bättre! Det kanske blir den här! Och det är kanske värt att betala lite mer och få en bra hårfärg och ett bra reslultat:D? Japp.

Det här inlägget blev kanske inte så tråkigt till slut? Eller? Vad tycker ni jag mer ska skriva om eller göra?

Videoblogga?
Veckans blogg?
tips om mer smink och liknande?
Min outfit idag?
Något annat?

Skriv gärna vad ni tycker:D


Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: